A bagi csomópontban 2008 és 2012 között 10 személyi sérüléses baleset történt, ebből 2 halálos, 5 súlyos és 3 könnyű sérüléssel végződött. Az elmúlt öt év súlyozott mutatói szerint Magyarország első- és másodrendű főútjain ez a leginkább balesetveszélyes lakott területen kívüli szakasz. Az út Gödöllő irányából a csomópont felé lejt, a járművek gyakran felelőtlenül nagy sebességgel érkeznek meg ide. A kivilágítatlan kereszteződésben így az ütközések, gázolások fokozott kockázatával kell számolniuk a közlekedőknek. A gyalogos mozgások különösen korlátozott látási viszonyok esetén igen balesetveszélyesek az átkelőhely nélküli autóbuszmegálló környezetében.

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Obreczán Ferenc, Tóth Gábor és Vécsey László országgyűlési képviselők közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a kormányzat költségvetési forrásból 674 millió forintot biztosít a csomópont átépítéséhez. Az új körforgalom a sebesség csökkentésére kényszeríti a járműveket. A biztonság további növelése érdekében gyalogátkelőhelyet jelölnek ki, átépítik a buszmegállót és közvilágítást létesítenek.

A forrásbiztosításnak köszönhetően a kivitelezési közbeszerzés legkésőbb idén tavasszal megkezdődhet. A munkálatok a területszerzések, kisajátítások eredményes lezárása után azonnal megindulhatnak.

 

A hazai forrásból csomópontokban megvalósult korábbi forgalombiztonsági fejlesztések tapasztalatai rendkívül kedvezőek. A baleseti áldozatok száma egy hasonló beavatkozást követően legalább a felére, egyes pályázati kiírások esetében negyedére-ötödére esett vissza. A lehetséges személyi és anyagi károk elkerülésével a beruházók összességében a kivitelezési költségek több mint tízszeresét takarították meg.