L.

AIPA
Fejlődő piaci szektorok, innovatív mentorok A gazdaság- és a vállalkozásfejlesztést helyezi középpontjába az AIPA Nonprofit Kft. 2016-tól igénybe vehető komplex szolgáltatásrendszere, melyet a Kecskeméti Főiskolával és a Kecskeméti Önkormányzattal együttműködve a Tudáspark elnevezésű TÁMOP-4.2.1.C-14/1/Konv-2015-0011-projekt keretein belül,...
Megváltoztak a pályázati arculatra vonatkozó szabályok pályázat Tájékoztatás az Új Széchenyi Terv arculati elemeinek használatáról2014. május 20. Az Új Széchenyi Terv kötelező arculati elemeinek használatára vonatkozóan 2014. május 20-tól a következő előírás az irányadó: A kedvezményezettek - az Új Széchenyi Terv logó mellett - a “Magyarország megújul”...
Lecsaptak a kínaiak a magyar cég találmányára itthon, külföld, gazdaság Nemcsak pénzt, hanem értelmes feladatot kell adni a vállalkozóknak, hogy elinduljon a magyar gazdaság növekedése - véli Mészáros Csaba, az evopro alapító vezérigazgatója, akinek nulla emissziós buszai iránt Keleten egyelőre nagyobb az érdeklődés, mint itthon. India után Kínába is elkísérte Orbán...

Meghibásodott a viharban Méder Áron hajója

Megosztás

A tomboló vihar nemcsak a MiniTransat 6.50 transztatlanti szólóvitorlázó verseny szervezőinek, hanem a a mezőny egyetlen magyar tagjának, Méder Áronnak is keresztülhúzta a számításait. A rossz időjárás miatt a patinás nyílt vízi viadal félbeszakadt, az újraindítás időpontjáról még nem született döntés, Méder pedig technikai gondokkal küzd.

Rájár a rúd a MiniTransatra: az Atlanti-óceánt átszelő vitorlásverseny 84 fős mezőnye eleve csak múlt hét kedden, az eredetileg kitűzött időpont után 16 nappal indulhatott útnak. Az ítéletidő miatt a szervezők úgy határoztak, hogy a franciaországi Douarnenez-ből a Kanári-szigetekig (Lanzarote) tartó 2320 kilométeres első szakaszt két részre bontják, s a spanyolországi La Coruna közelében található Sada kikötőjében lesz az első cél.

A B-terv után azonban kényszerből hamarosan megszületett a C is: egy közelgő vihar miatt ezen is változtatni kellett, a szakaszt törölték, s a hajósoknak azt tanácsolták, hogy mindenki a legközelebbi kikötőben keressen menedéket. Az ezidáig a középmezőnyben hajózó Méder Áron Gijónban kötött ki. A szervezők még nem döntöttek az újraindításról, addig is folyamatosan nyomon követik az időjárás-előrejelzéseket, és azoknak megfelelően értékelik a várható körülményeket.

Méder Áronnak addig is van ideje a viharban meghibásodott műszerek javítására, rendbetételére. A magyar szólóvitorlázó legégetőbb problémája az automata kormány; a Raymarine Smartpilot X5. A kormánykerékre szerelhető robotpilótán egy műanyagdarab a csavarral együtt letört a fém vázról. Gyári darab esetében ez szinte példátlan, ráadásul az egyik biztosíték is kiégett. A D2-es vitorla állókötélzete is felmondta a szolgálatot, nem unatkozik tehát Gijónban sem Méder.

A 84 hajóból 76 van még versenyben, ütközés miatt nyolcan adták fel idő előtt, többségük közvetlenül a rajt után. Méder Áron azt tartotta a legfontosabbnak az indulást követően, hogy ne bonyolódjon bele egyik riválissal se kétes kimenetelű kakaskodásba, mert könnyen megtörténik a baj, és akkor Felicity nevű hajója fedélzetén nem küzdhet tovább az álmaiért. Összetett feladat vár rá, de mindenképp célba szeretne érni. A mezőny már kedden a sadai kikötőbe utazik, biztosan lesz rajt a héten, de még nem tudni, melyik nap.